perjantai 11. heinäkuuta 2008

Hoitovapaalla

Joo, turha onnitella... Olen siis puutarhan hoitovapaalla mökiltä. Puutarhaentusiasti ei voi olla pois kauhean pitkään ja säät oli taas ihan mitä sattuu.

Paitsi siis kotosalla, kaksi mitä hienointa kesäpäivää ja olenkin pyörinyt pihalla hoitotoimissa molempina päivinä. (No, lauantaiaamuna heräsin valtaavaan sateeseen, mikä tietysti hyvä puutarhalle).

Uuttauutta eli projektipenkki sai vahtijan:




Sitten päivitin Maijalle kukkia keinuun (mä oon ihan hurahtanut kaikkiin puutarhatonttuihin), saa nähdä kestääkö nuo maksaruohot tuossa, mutta ainakin yritän.




Tällä viikolla uusia kukkijoita ovat ritarinkannukset, ja allaolevat valkoiset siinä vieressä, en tiedä lajia, osaako joku tunnistaa?







Kaikilla naapureilla kukkii hienosti pionit, mutta minun yksilöt vasta miettivät, että kannattaako täällä asustaa. Kauniita pioneita oli kuitenkin Mäntässä, G.A Serlachiuksen taidemuseon vanhalla pihalla, kymmeniä metrejä kauniita kukassa olevia penkkejä erilaisia pioneja, sammalleimua ja kukassa olevaa mirrinminttua. Suosittelen kesäkohteeksi (siis myös taiteen vuoksi).



Tässä pari kukkakuvaa, vaikka esimerkeiksi mun pioneille.








Ja puutarhan hoidon haastepoulelle kirjaan:
- muutama etana havaittu mehevissä salaateissani, laitoin sinisiä rakeita, jotta riittäisi itsellekin
- naapurustossa on myyriä, tai siis kuulemma kontiaisia (ei ehkä niin paha), pitä paneutua aiheeseen loman jälkeen
Että siis haasteita riittää!

Ei kommentteja: