lauantai 20. syyskuuta 2008

Syyssiivousta

Heti aamusta vietin terapiasession pihalla. Heittelin syyslannoitteet penkkeihin, puiden juurille ja loput nurmikolle.

Riivin pois kesäkukat, jotka olivat ryytyneet. Pitänee vielä kohentaa purkkeja esim kanervilla tai joillakin muilla syksyn sulotuttajilla. Ja pitää miettiä joku pihavalosysteemi koristeeksi, kohtahan on jo joulu ;-), siis pihavaloaika (jouluvaloaika) alkaa lokakuussa ja loppuu noin maaliskuun lopussa...........

Istutin pienen korillisen tulppaaneja, kaikenlaisia värejä. Pitää vielä hankkia helmililjoja tms.

Kumma kesä, kun näyttäisi siltä, että tämän kesän uudessa penkissä ruusut alkaisivat kolmannen kerran kukkia? En tietystikään panisi pahakseni. Samaisessa penkissä kukkivat edelleen malvat ja isokakkarat, minä kun luulin, että näillä olisi jotkut kukkimisajat.

Gladiolukset ovat panneet parastaan, näitä laitan uudestaankin (joojoo, nehän voisi laittaa samat, mutta nuo sipulien uusiokäyttö ei ole vielä mun heiniä, olen vasta alkeissa, eli hyvä jos saan edes yhden kerran kasvamaan).

Sitten hoksasin, miksi marjakuusi on marjakuusi. Mulla on niitä kahdessa purkissa ja niissä on tosi hienot marjat. Taidan laittaa sellaisia ihan tuonne maahankin, koska niissä on tosi hienot piikit ja nuo marjat ovat mitä koristeellisimmat. Vaan miten minä muistaisin, olikohan se myrkyllinen?

Ei kommentteja: